Tuesday, August 28, 2007

西关小姐

A chinese traditional music mix with R n' B song...in love with this style...and the voice of the artist is amazing...very clear pronunciation!!!
Read the lyric! It's soo beautiful, sentimental and detailed.


此曲混合了西关小调,间奏和结尾为高胡奏出的“彩云追月”,描写广州西关小姐的种种风情。演唱:东山少爷
作词/填曲/编曲:黄毅成


西关小姐佢个个娇俏
你那美态犹如像弯弯月儿
白襟衣伴长裙飘飘又回眸一笑
知书识礼佢觉重要
金山不会折其腰
西关小姐莫怪我轻佻
看你笑意犹如伴轻风送月影摇
我住东山你住龙津动又门当户对
奢想今世岁月里
牵手相对儿女成堆
看看我何日能爱上我
白鹅潭畔坐坐
望能开花结果
白天共长夜过
永远像相恋最初 
我爱你然后如你爱我 
为梦圆我奋斗 
你是家中圣手 
让生活悠悠过 
永远像相恋最初的我

1 comment:

Kam Chan said...

Peri said the lyrics really similar to me is it??

西关小姐